Kονστρουκτιβισμός και ανακαλυπτική μάθηση  του Bruner. 



 1. Γενικές αρχές:
ü      Κατασκευή της γνώσης από το μαθητή, δομημένη σε προγενέστερες γνωστικές δομές
ü      Σταδιακή ανακάλυψη αρχών ή ανάπτυξη δεξιοτήτων με πείραμα, δοκιμή, επαλήθευση ή διάψευση (κοινωνιογνωστική σύγκρουση) από το μαθητή σύμφωνα με τους προσωπικούς του ρυθμούς
ü      Ρόλος εκπαιδευτικού: εμψυχωτής, καθοδηγητής, υποστηρικτής της προσωπικής εμπλοκής και έκφρασης του μαθητή



2. Διδακτικές μέθοδοι της ανακαλυπτικής μάθησης:

ü      ομαδοσυνεργατική διδασκαλία
ü      μαθητοκεντρική διδασκαλία
ü      ερευνητική εργασία – Project                                   
ü      πείραμα
ü      επίλυση προβλημάτων
ü      διερευνητικά μαθησιακά περιβάλλοντα
ü      λογισμικά ανοικτού τύπου







3. Το συγκεκριμένο ιστολόγιο αποτελεί διερευνητικό μαθησιακό περιβάλλον, καθώς οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες και αναλαμβάνοντας συγκεκριμένους ρόλους ερευνούν διάφορες πηγές, συλλέγουν, αναγνωρίζουν, συγκρίνουν και αξιολογούν κριτικά τις πληροφορίες, ταξινομούν και κατηγοριοποιούν τα δεδομένα. Οι διεργασίες αυτές δομούνται σε ήδη προϋπάρχουσες γνωστικές δομές, ενώ η συγκρότηση και η συνεργασία στα πλαίσια της ομάδας συνηγορεί στην κοινωνιογνωστική σύγκρουση που αναφέρει ο Bruner. Τέλος, οι μαθητές οικοδομούν μέσω των εικονικών και συμβολικών αναπαραστάσεων της γνώσης νέες έμπρακτες αναπαραστάσεις.












Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου